Translate

dinsdag 28 oktober 2014

Een vest haken

Ergens vorig jaar werd ik verliefd op een prachtig gehaakt kabel vest 'Rosalind' van de ontwerper Rohn Strong (gezien in Inside Crochet magazine). In januari kocht ik in Utrecht mijn wol en maandenlang hebben de bolletjes liggen wachten in de kast totdat ik het vorige week eindelijk aandurfde te beginnen. Na een moeizame start kreeg ik de smaak te pakken en ik haakte een heel eind weg (inclusief de kabels) totdat manlief constateerde dat het vest op de foto toch echt anders leek. Het patroon er nog maar eens bij gepakt en al lezende kwam ik erachter dat ik niet het juiste garen heb gebruikt en dat ik ook niet genoeg garen heb om het af te maken...snik.
Ik ben mij nog aan het beraden...

Last year I fell in love with this cabled cardigan 'Rosalind' featured in Inside Crochet Magazine, design Rohn Strong. I bought some beautiful yarn which ended up in my basket because I was too afraid of starting this, for me, big project. After months and months I finally had the courage to get started. After the initial hiccups I crocheted quite a few rows and even made a few cables (new to me). But then my hubby took a good look at the photo and told me that my work looked much more dense and chunky then the original. So I read the pattern and the instructions and came to the conclusion I was using the wrong yarn en I don't have enough yarn to finish my project...


Rosalind cardigan
 designer Rohn Strong
photo:Tailor made publishers



De wol is van Rowan felted tweed en is prachtig, misschien maak ik er wel een shrug van.
The yarn is Rowan felted tweed and is absolutely beautiful, maybe I will make a shrug

Geen opmerkingen:

Een reactie posten